Vanliga frågor om beställning och leverans:
Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar beställningar så snart som möjligt. Så långt det är möjligt skickas lagervaror samma dag som vi tar emot beställningen, om beställningen tas emot före kl. 14. Annars skickas beställningen nästa arbetsdag. Leveransen från vårt lager till Sverige tar oftast 2-3 vardagar. Om du har beställt en beställningsvara blir leveranstiden längre. Du kan se förväntad hanteringstid* för varje artikel på sidan.
*Med reservation för lager-, leverantör- och transportfel.
Skickar ni med Bring?
Ja, vi skickar majoriteten av beställningarna med Bring. Du har också möjlighet att välja frakt med Schenker. I vissa fall, när man köper särskilt stora eller ömtåliga varor, skickas beställningen med åkeri istället. Om så är fallet kommer vi att kontakta dig för ytterligare leveransinformation.
Varifrån skickas min beställning?
Vi har lager och butik i Ålborg, Danmark. Härifrån skickar vi också beställningar.
När skickar ni min beställning?
Vi skickar beställningar när alla beställda artiklar finns i lager. Du kan se i din orderbekräftelse om alla artiklar finns i lager – om det står "Skickas 1-2 arbetsdagar" finns varan i lager.
Var är min beställning?
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med leveransinformation. I den finns också en länk för att spåra din beställning.
Du kan följa ditt paket på Brings webbplats via det angivna spårningsnumret. Om beställningen skickas med åkare har vi tyvärr ingen länk till spårning.
Kan jag avbryta min beställning?
Om vi inte har skickat din beställning kan du avbryta hanteringen. Kontakta oss via telefon eller mail. Om din beställning redan har skickats kan vi tyvärr inte stoppa din beställning – om du inte vill ha det du beställt gäller våra 30-dagars ångerrätten.
Frågor om ångerrätt och reklamation:
Jag har fått en defekt vara – vad ska jag göra?
Kontakta oss gärna på info@scandihills.dk. Returnera inte en vara förrän du har fått svar från oss.
Om du upplever transportskador vid mottagandet är det viktigt att du kontaktar oss inom 4 dagar så att vi kan anmäla eventuella skador till fraktbolaget.
Jag har ångrat mitt köp - vad ska jag göra?
Kontakta oss via e-post eller telefon inom 30 dagar efter att du har fått varan. Se mer i våra köp- och leveransvillkor. Vänligen vänta med att skicka tillbaka din beställning tills vi har bekräftat att vi har fått ditt meddelande. När du har fått bekräftelse från oss, vänligen returnera beställningen så snart som möjligt – senast 14 dagar efter.
OBS! Vi tar inte emot paket som skickats utan porto eller mot postförskott. Vi hämtar inte ut paket på postkontor eller paketombud. Alla paket måste skickas direkt till oss på Gugvej 140, 9210 Aalborg SØ, Danmark.
Frågor om produkter:
Har ni bruksanvisningar till väderstationer?
Ja, vi har en översikt över manualer för väderstationer från Rosenborg och för TFA Dostman. Här kan du ladda ner manualen som passar din modell. Hitta manualer för väderstationer här.
Kan jag köpa reservdelar hos er?
Ja, vi har ett stort urval av reservdelar. Originaldelar till märken som Thetford, Fiamma, Thule, Truma, Isabella och många fler hittar du hos oss.
Om du behöver en reservdel som inte finns i vårt sortiment så kan vi kanske skaffa den. Ring gärna eller skicka ett mail.
Hur appliceras tältimpregnering?
Du kan applicera tältimpregnering på olika sätt. Du kan bland annat använda en tryckspruta och på så sätt fördela impregneringen. Du kan också applicera impregnering med en ren borste. Se till att tältduken är ren innan du applicerar impregnering. Kom också ihåg att ha bra ventilation under impregneringen. Du kan läsa mer i vår guide om att förbereda en husvagn, där det finns ytterligare tips och tricks för att t.ex. impregnera ett tält.
Har ni tillbehör för reparation av tältduk?
Ja, vi har Tear Aid som är riktigt bra för att reparera tältduk med mera.
Jag behöver något som jag inte hittar hos er
I många fall kan vi skaffa exakt vad du behöver. Kontakta oss via mail så undersöker vi vidare.